Режим дня дошкільника

Йдемо до школи

Йдемо до школи

Режим дня

Режим дня

Правильний режим дня − одна з важливих умов нормального розвитку і росту дошкільника. Але досить часто з'ясовується, що дитина ніяк не хоче цьому режиму слідувати: і лягати вчасно їй не подобається, і вставати вранці не хочеться, і денний сон перетворюється на щоденну суперечку з мамою...

Трохи простіше дотримуватися режиму дня дітям, які відвідують дитячий садок, але й такі діти частенько із задоволенням порушують правила, щойно їм трапляється така нагода, наприклад, у вихідні. А вже домашня дитина часто живе і зовсім по дорослому графіком: пізно лягає спати, снідає занадто рано або вечеряє надто пізно... Все це, звичайно, на користь дошкільнику не йде.

Зрозуміло, не можна говорити про якийсь суворий, до хвилини вивірений режим дня дошкільника: незначні відступи, обумовлені індивідуальними особливостями дитини, цілком припустимі.

Але в якості орієнтира можна використовувати такий графік: підйом о 7.30 ранку, сніданок − 8.30-9.00, потім ігри, розвиваючі заняття, прогулянка, якщо дозволяє погода, обід − з 12.30 до 13.30, потім двогодинний сон, підвечірок (близько 16.00), ігри і заняття до вечері (в 18.30) і після нього, відхід до сну не пізніше 21 години.

Якщо дитина мало гуляє, не грає в рухливі ігри, а проводить час виключно перед телевізором або навіть комп'ютером, йому не вдається випустити енергію − тому дитина не втомлюється, погано їсть і спить. З іншого боку, телевізор і комп'ютер стають причиною зростаючого нервового напруження, що також призводить до погіршення апетиту і безсоння.

Пам'ятайте, що фізична активність необхідна дитині і для розвитку, і просто для гарного настрою. До п'яти-шести років дитина цілком може освоїти їзду на велосипеді, катання на лижах, плавання. Всі ці заняття, розмістившись між сніданком і обідом, розбудять апетит дитини, допоможуть дитині заснути.

Часто батьки дошкільнят ставлять запитання про те, чи так необхідний дитині п'яти-шести років денний сон. Дійсно, деякі діти (в основному − чутливі, вразливі, з високою нервовою збудливістю) в цьому віці перестають спати вдень.

Строго кажучи, це не катастрофа. Якщо дитина спить 11,5-12 годин на добу, нехай і без денного сну, то організм її повністю відновлюється. Однак післяобідню пору слід все ж відводити на відпочинок. Нехай дитині не вдається заснути − почитайте їй, пограйте в спокійні ігри, просто поговоріть.

При плануванні дня дошкільника пам'ятайте, що діти більшою мірою, ніж дорослі, чутливі до природного біологічного ритму. Так звані піки працездатності припадають на періоди з 8 до 12 та з 16 до 18 години; саме цей час слід присвятити найскладнішим і енерговитратним заняттям.

Багато батьків стверджують, що їхня дитина − «сова», а тому їй категорично не підходить описаний режим. Звичайно, буває й таке. Але набагато частіше дитячий «совиний» режим пояснюється найпростішими причинами.

Наприклад, тим, що дитина занадто багато дивиться телевізор, збуджується, увечері не може заснути, до ранку не встигає виспатися і тому всю першу половину дня проводить в поганому настрої, відмовляється від ігор, а потім сідає до телевізора. І на наступний день все знову повторюється.

Такий хід речей не тільки заважає дитині нормально рости і розвиватися, але і формує погані звички, з якими потім буде дуже складно боротися.

 

І ще одна порада. Якщо ваша дитина ходить у дитячий садок, намагайтеся дотримуватися його графіка і у вихідні. Зміна режиму дня − це стрес для дитини, саме тому після вихідних, проведених не за правилами, дитина зустрічає понеділок не в кращій формі.

поділитись